Promolands

8. Gli aggettivi e i pronomi dimostrativi

« Older   Newer »
  Share  
view post Posted on 24/9/2009, 08:39
Avatar

Presidente e Responsabile Diplomatico

Group:
Alto Consiglio
Posts:
1,669
Location:
Cityprom, Piazza Indipendenza

Status:



1) Aggettivi: L'aggettivo dimostrativo 'questo' si rende con iste, 'codesto e quello' con celle oppure ille. Come tutti gli aggettivi essi sono invariabili per genere e numero e precedono il nome a cui si riferiscono (p.es. iste libro e celle armario son brun). L'autore preferisce la forma celle rispetto a ille per evitare la confusione con l'ille che significa "egli".

2) Pronomi: A somiglianza con la gią menzionata trasformazione dell'aggettivo in sostantivo, il pronome dimostrativo 'questo, questi, codesto, costui' e corrispettivo femminile e neutro si rende: ist + e (persone maschili), + a(persone femminili), + o (cose). 'Questi, codesti, costoro' e corrispettivi femminile e neutro si rende cell-o ill-(e, a, o). Il plurale, come sempre, si rende aggiungendo una s. (P.es. Iste viro e celle femina. Iste pais es libere. Isto es un pais libere. Iste puera ama illa. Que es isto? Que es illo? Istes son mi studentes. Istas son mi filias).

3) Le forme grammaticali: ille/a/o de, illes de, illas de, illas de, si possono rispettivamente abbreviare in: le de, la de, lo de, les de, las de, los de. (P.es.: Mi amico e le de mi fratre. Io parla duo linguas: Lo de mi familia e lo de mi ambiente, mi opiniones e los de mi patre).

Analogamente le forme grammaticali: ille/illa/illo que, illes/illas/illos que, si possono abbreviare in: le que, la que, lo que, les que, las que, los que. Anche le forme ille qui, illa qui, illes qui, illas qui possono abbreviarsi in: le qui, la qui, lo qui, les qui, las qui, los qui. (P.es.: Un medico o un ingeniero vole saper promptemente lo que ha essite investigate in su disciplina special. Lo que es frappante es le facto que... Lo que es necessari. Tote le mundo sape lo que es un lingua international).
 
Web  Top
0 replies since 24/9/2009, 08:39   43 views
  Share